Πρόλογος

Το Σχολείο, ως εκπαιδευτικός οργανισμός για να λειτουργήσει αποτελεσματικά και να εκπληρώσει την πολύπλευρη αποστολή του στην κοινωνία, οφείλει να τηρεί και να εφαρμόζει συγκεκριμένους όρους και κανόνες, οι οποίοι έρχονται να περιφρουρήσουν και να κατοχυρώσουν την ατομική ελευθερία των μαθητών.

Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός που προβλέπεται από το Νόμο (Ν. 682/1977, άρθρο 11, & 1, 2) είναι εναρμονισμένος με την Ελληνική εκπαιδευτική Νομοθεσία και τις απαιτήσεις της Πολιτείας. Έρχεται να καθορίσει με ακρίβεια:

  • τους σκοπούς και τους στόχους του σχολείου μας

  • τα μέσα με τα οποία επιδιώκουμε την πραγμάτωσή τους και

  • τα θέματα που έχουν σχέση με το διδακτικό προσωπικό, τους μαθητές/τριες, τους γονείς και κηδεμόνες.

    1. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ? ΠΡΟΣΕΥΧΗ

    Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο τουλάχιστον πέντε (5) λεπτά πριν από την έναρξη της λειτουργίας του και παραμένουν ήσυχα στο προαύλιο μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι.

    Πριν από την προσευχή κανείς μαθητής /τρια δεν εισέρχεται στις αίθουσες διδασκαλίας καθώς η συμμετοχή στην πρωινή παράταξη του σχολείου είναι υποχρεωτική.

    Η πόρτα του σχολείου κλειδώνει μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης οι μαθητές/τριες δεν επιχειρούν με οποιοδήποτε άλλον τρόπο την είσοδό τους. Περιμένουν και όταν η πόρτα ανοίξει, γίνονται δεκτοί μόνο μετά από τη σχετική έγγραφη άδεια του Διευθυντή του Σχολείου ή του νόμιμου αναπληρωτή του.

    Κατά την διαδικασία της συγκέντρωσης για προσευχή, οι μαθητές/τριες προσέρχονται στις προκαθορισμένες θέσεις τους χωρίς καθυστέρηση και υπακούουν στις υποδείξεις των εφημερευόντων καθηγητών. Κατά τη διάρκεια της προσευχής όλοι τηρούν κόσμια και αξιοπρεπή στάση και επιδεικνύουν τον προσήκοντα στην ιερότητα της στιγμής σεβασμό.

    Η συχνή καθυστέρηση προσέλευσης στην πρωινή προσευχή αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα και ελέγχεται.

    Οι διάφορες συγκεντρώσεις ? αν υπάρχουν ? γίνονται μετά το τέλος της προσευχής και κατά την πρωινή συγκέντρωση.

    1. ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ? ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ

    Μετά την πρωινή προσευχή ή το πέρας των διαλειμμάτων, οι μαθητές/τριες προσέρχονται στις αίθουσές τους και αναμένουν στις καθορισμένες γι? αυτούς θέσεις τους από τους διδάσκοντες. Στο διάστημα αυτό όλοι οι μαθητές/τριες είναι υπεύθυνοι για την τήρηση της τάξης. Τις πιθανές παρεκκλίσεις οφείλουν να διευθετούν οι επιμελητές.

    Μαθητής/τρια που προσέρχεται καθυστερημένος/η, μετά την είσοδο του καθηγητή στην αίθουσα, θεωρείται οπωσδήποτε απών και του καταχωρείται απουσία, εκτός εάν ο καθηγητής της τάξης κρίνει διαφορετικά.

    Μαθητής που αργοπορεί την πρώτη ώρα, δεν μπαίνει στην τάξη αν δεν έχει άδεια εισόδου από το Γραφείο του Σχολείου και αν δεν μας ενημερώσουν πρώτα οι γονείς του για την αιτία της καθυστέρησής του.

    Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης του διδάσκοντος στην τάξη, ο απουσιολόγος του τμήματος τον ειδοποιεί ή, εάν απουσιάζει, ενημερώνει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

    Οι μαθητές/τριες που προσέρχονται στο Σχολείο παρακολουθούν όλο το διδακτικό ωράριο. Εάν για οποι0νδήποτε λόγο πρέπει να λείψουν, τους χορηγείται άδεια μόνο από τον Διευθυντή ή το νόμιμο αναπληρωτή του, οι απουσίες τους όμως καταχωρούνται.

    Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών/τριών από την αίθουσα παρά μόνο σε περίπτωση απόλυτης ανάγκης και μετά από την άδεια του διδάσκοντος.

    Οι θέσεις των μαθητών/τριων στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται στην αρχή του διδακτικού έτους από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος σε συνεργασία με τους μαθητές/τριες. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται από τους διδάσκοντες του τμήματος για λόγους παιδαγωγικούς με τη συναίνεση πάντα του υπεύθυνου καθηγητή.

    Οι μαθητές/τριες οφείλουν να φέρνουν μαζί τους όλα τα απαραίτητα για τη διδακτική διαδικασία εφόδια (τετράδια, βιβλία κ.λπ). Παράλληλα οφείλουν ? πέρα από την ανελλιπή φοίτησή τους ? να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στη διδακτική διαδικασία. Σε καμιά περίπτωση να μην παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/τριων τους στη μάθηση.

    Η καθημερινή κατ? οίκον εργασία που ανατίθενται στους μαθητές/τριες και αποτελεί επανάληψη, συμπλήρωμα ή εμπέδωση της εργασίας στην τάξη, πρέπει να εκτελείται με συνέπεια και υπευθυνότητα. Οι μαθητές/τριες οφείλουν επίσης να έχουν οργανωμένα και τακτικά τα τετράδια και τις σημειώσεις τους.

    Αντικείμενο σεβασμού θα πρέπει ν? αποτελούν και τα σχολικά βιβλία. Η κακή χρήση και ο ευτελισμός τους (κάψιμο, σκίσιμο, εμφανής κακοποίησης πέρα από τη συνηθισμένη τους χρήση), προσβάλλει την Πολιτεία τους συγγραφείς, τη σχολική μονάδα, το φορολογούμενο πολίτη με χρήματα του οποίου πληρώνονται τα βιβλία, και ως εκ τούτου ελέγχεται.

    Οι μαθητές/τριες οφείλουν να σέβονται τους καθηγητές τους και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις τους.

    Όλοι, διδάσκοντες και διδασκόμενοι, συμβάλλουν με το ρόλο τους στη διαδικασία της μάθησης για την αποτελεσματικότητα της οποίας είναι συνυπεύθυνοι. Το συντονισμό της όλης διαδικασίας αναλαμβάνει ο διδάσκων. Επιβάλλεται, λοιπόν, να αποφεύγονται άσκοπες διακοπές, παρεμβάσεις ή συμπεριφορές που μπορεί να προσβάλλουν τουςσυμμετέχοντες ή να ανακόψουν τη διαδικασία. Ο διδάσκων δεν επιτρέπει τέτοιες αποκλίσεις και έχει την υποχρέωση ? στα πλαίσια της παιδαγωγικής του ευθύνης ? να επικρίνει ανάλογες συμπεριφορές, να επιπλήξει ή ακόμα και να αποβάλλει από την αίθουσα όσους μαθητές/τριες παρακωλύουν με οποιονδήποτε τρόπο τη λειτουργία του μαθήματος.

    Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/τρια αποβληθεί από την αίθουσα, πηγαίνει στην Διεύθυνση του σχολείου χωρίς να προβάλλει καμιά αντίρρηση και αναφέρει το συμβάν. Στο διάλειμμα ο μαθητής/τρια που θεωρεί ότι άδικα του ασκήθηκε παιδαγωγικός έλεγχος, συζητά με το διδάσκοντα και προσπαθούν από κοινού, στα πλαίσια του αλληλοσεβασμού και της αλληλοκατανόησης, να ερμηνεύσουν τη στάση τους.

    Σε περίπτωση που ο μαθητής/τρια τιμωρείται με αποβολή από τα μαθήματα, θα παραμένει στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του και θα απασχολείται σύμφωνα με τις οδηγίες του υποδιευθυντή ή άλλου εντεταλμένου εκπαιδευτικού. Μετά τη λήξη της ποινής του θα έρχεται στο Σχολείο με το γονέα ή τον κηδεμόνα του.

    Το Σχολείο οφείλει να ενημερώνει τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών και για τη συμπεριφορά τους. Γι? αυτό το λόγο τους ειδοποιεί για τη σοβαρότητα και τη συχνότητα των παραπτωμάτων τους.

    Αν κάποιο τμήμα για κάποιο λόγο έχει κενό, και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα κάλυψης ή απασχόλησής του από άλλους καθηγητές, οι μαθητές/τριες βγαίνουν από την αίθουσα, κατεβαίνουν στο προαύλιο και δεν περιφέρονται στους διαδρόμους. Παραμένουν δε εντός του σχολείου και φροντίζουν να μην παρενοχλούν με τις δραστηριότητες τους όσους κάνουν μάθημα.

    Το χτύπημα του κουδουνιού σε σημαίνει άμεση διακοπή του μαθήματος. Οιμαθητές/τριες αποχωρούν από την αίθουσα μετά το πέρας της διαδικασίας και την άδεια του διδάσκοντος.

    Για λόγους ασφάλειας και διαφύλαξης των σχολικών αντικειμένων των παιδιών (τσάντες, βιβλία κ.λπ.) οι αίθουσες διδασκαλίας μετά από κάθε διδακτική ώρακλειδώνουν. Η παραμονή στην αίθουσα διδασκαλίας επιτρέπεται κατ? εξαίρεση μόνο σε περίπτωση αδιαθεσίας και μετά από άδεια του εφημερεύοντος καθηγητή/τριας ή της Διεύθυνσης του Σχολείου.

    Ο χώρος παραμονής των μαθητών κατά το διάστημα που δεν γίνεται μάθημα (διάλειμμα, πριν χτυπήσει το κουδούνι για είσοδο κ.λπ.) είναι το προαύλιο.

    Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/τριων στις αίθουσες διδασκαλίας και στο χώρο της πρόσοψης του κτιρίου.

    Λόγοι ασφαλείας επιβάλλουν την απαγόρευση του ποδοσφαίρου κατά τα διαλείμματα. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν δικές τους μπάλες.

    Αποφεύγουμε κάθε ενέργεια που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή μας, τη ζωή των συμμαθητών μας, την υπόληψη της οικογένειάς μας και του σχολείου μας.

    Σε περίπτωση απουσίας από το Σχολείο οι μαθητές/τριες οφείλουν να πληροφορούνται για τις διδαχθείσες ενότητες και τις εργασίες που ανατέθηκαν στους συμμαθητές τους, ώστε να προετοιμάζονται ανάλογα και να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την επόμενη διδακτική ενότητα.

    Απαγορεύεται αυστηρά, για λόγους ασφαλείας, η έξοδος των μαθητών/τριων από τονπροαύλιο χώρο του σχολείου κατά την διάρκεια των μαθημάτων χωρίς την άδεια του Διευθυντή ή του νόμιμου αναπληρωτή του.

    Μαθητής που ζητάει άδεια να φύγει στα μέσα του ωραρίου, παίρνει άδεια εξόδου από το Γραφείο, αφού προηγηθεί συνεννόηση με τους γονείς του.

    Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν στο Σχολείο πολλά χρήματα, ακριβά αντικείμενα και αιχμηρά, επικίνδυνα για την ασφάλεια του σχολικού πληθυσμού αντικείμενα.

    Η μεταφορά και η χρήση κινητών τηλεφώνων στο χώρο του σχολείου ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ, καθόσον η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο. Σε αντίθετη περίπτωση ο μαθητής τιμωρείται και το τηλέφωνο κατάσχεται. Το παραλαμβάνει από το γραφείο ο κηδεμόνας του. Αν για κάποιο λόγο φέρουν κινητό πρέπει να ενημερώσουν το Γραφείο και οφείλουν να το έχουν απενεργοποιημένο κατά την διάρκεια του μαθήματος.

    Οι μαθητές/τριες στους οποίους ανατίθενται ειδικά καθήκοντα (απουσιολόγου, επιμελητή κ.λπ.) τα εκτελούν με συνέπεια και ευσυνειδησία. Σε περίπτωση παραμέλησης, ολιγωρίας ή αδιαφορίας προς τα καθήκοντά τους αυτά, είναι εξ ολοκλήρου υπεύθυνοι για ό,τι προκύψει.

  1. ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ ? ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΩΝ

Φροντίζουν για τη λειτουργικότητα της τάξης. Συγκεκριμένα:

  • Φροντίζουν να υπάρχουν μαρκαδόροι έτοιμοι προς χρήση.

  • Σβήνουν τον πίνακα στο τέλος της διδακτικής ώρας.

  • Φροντίζουν για τον καλό φωτισμό και για τον αερισμό της τάξης.

  • Ελέγχουν τα τζάμια, τα έπιπλα της τάξης καθώς και τα άλλα βοηθητικά μέσα, σε συνεργασία με τον καθηγητή του μαθήματος.

  • Μαζί με τον καθηγητή της ώρας που έχει μόλις λήξει, υπενθυμίζουν ευγενικά στους συμμαθητές τους την έξοδο από την αίθουσα.

  • Φροντίζουν για την καθαριότητα της τάξης.

  • Σε περίπτωση ατυχήματος ή έκτακτου γεγονότος το αναφέρουν στον καθηγητή της ώρας, τον εφημερεύοντα του ορόφου ή το Γραφείο για την αντιμετώπισή του.

  1. ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΩΝ

Ο απουσιολόγος ή, όταν απουσιάζει, ο αναπληρωτής του :

  • Είναι Απόλυτα Υπεύθυνος για τη διατήρηση σε άριστη κατάσταση και τη φύλαξη του Απουσιολογίου και του Βιβλίου Ύλης. Τις κενές ώρες είναι στη δική τους ευθύνη.

  • Στο απουσιολόγιο σημειώνει (+) για τις απουσίες και (-) για τις υπόλοιπες ώρες, αν ο απών μαθητής προσέλθει.

  • Στις κενές ώρες δεν βάζουμε απουσίες αλλά μία παύλα (-).

  • ΠΡΟΣΟΧΗ: η ωριαία αποβολή σημειώνεται στο απουσιολόγιο με τις λέξεις «ωριαία αποβολή» ή Ω.Α και υπογράφεται από τον καθηγητή. Ο απουσιολόγος με τον τιμωρημένο μαθητή έρχονται στο γραφείο και υπογράφει ο Διευθυντής.

  • Στο απουσιολόγιο τα ονόματα των απόντων μαθητών/τριων πρέπει να είναι γραμμένα με ευκρίνεια. Δεν επιτρέπονται μουτζούρες ή διαγραφές χωρίς μονογραφή του καθηγητή.

  • Όταν απουσιάζει καθηγητής ενημερώνουν το Γραφείο κατά το πρώτο πεντάλεπτο. Οι υπόλοιποι μαθητές παραμένουν μέσα στην τάξη μέχρι να διευθετηθεί το θέμα.